Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, September 26, 2009

ulang tahun kelahiran mak yang ke-60

    BismiLLah..
    Di dalam suatu hadis yang diriwayatkan oleh Muaz bin Jabal r.a. bahawa Nabi s.a.w. bersabda yang bermaksud; "Setiap hamba di hari kiamat tidak akan dapat mengorak langkah menuju ke mana-mana selagi belum selesai disoal siasat tentang empat perkara; umur: di mana dihabiskan sewaktu di dunia dahulu, masa remaja: bagaimana dia menghadapi ujian pada waktu itu, tentang harta: dari mana diperolehi dan bagaimana dibelanjakan, dan tentang ilmu: apakah telah beramal."

    hari ni kami raikan ulangtahun kelahiran mak yg ke 60, kami anak2 doakan mak panjang umur dalam keadaan yg sehat, dipermudahkan dalam menjalankan ibadah, hati yg tenang dan sentiasa gembira bersama anak2 dan cucu2 mak..

    lepas subuh tadi mak nangis dengan telkung putihnya, bila ditanya kenapa? mak hanya diam tak berkata apa.. mungkin ada perkara yg mak pilukan, yg tak perlu diceritakan kpd anak2nya.. kami biarkan mak dengan telkung putih tu buat seketika...

    dan tadi, keluarga Pak Long dari Sabah juga sampai ke rumah, beraya bersama kami sekeluarga.. Pak Long ni baru kuar hospital sebenarnya, kena tahan kat wad 3 hari.. semoga kembali sehat yer Pak Long..


    "mak dan Irfan kami raikan.. ALLah selamatkan mak & Irfan"


    "Pak Long dan Mak Long dari Sabah"

      1 comment:

      My Life said...

      selamat menymabut ulangtahun kelahiran buat mak abang.. semoga panjang umur.di murah rezeki dan dalam lindungan dan redhanya selalu.. insyaallah..

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...