Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, January 28, 2010

RETRO: ziarah ke rumah Abu Toriq

    BismiLLah..
    mulai hari ni, aspirasiku akan menonjolkan sebuah segmen baru iaitu "retro".. retro akan mengimbas pengalaman serta memori2 lama masa zaman kecik2, zaman remaja dan zaman sebelum aspirasiku dibangunkan pada Ogos 2005..

    dan untuk edisi pertama retro ni, nak kongsi pengalaman kami ziarah ke rumah seorang rakan bernama Abu Toriq masa belajar kat Jordan dulu..


    "bersama Abu Toriq dan familinya"

    walaupun Abu Torik dah berkeluarga dan berusia, namun kemesraan kami bagai rakan sebaya.. masa kat rumah Abu Toriq ni, kami dikenalkan dengan famili bahagianya.. di jamu dgn hidangan arab yg sedap banget dan buah2an segar dipetik dari halaman rumahnya..

    semenjak tukar Hp baru, tak pernah lagi hantar SMS ke Abu Torik sbb HP tak leh nak taip dan baca tulisan arab, jadi petak2 jer.. kesal tul..

    istimewanya Abu Toriq ni, tak pernah henti beri nasehat pada kami.. dan satu nasehat yg Abu Toriq beri: "teruslah bercakap dengan bahasa arab walau kamu berada di mana.."...

    hadis nabi bermaksud: “Seorang mukmin terhadap mukmin (lainnya) bagaikan satu bangunan, satu sama lain saling menguatkan.” (HR. Al Bukhari dan Muslim).


    "budak arab muda tu lah Toriq.. Abu Toriq yg kanan sekali"


    "nyam2.. sedap dan berselera"


    "buah delima segar dan best.."

      No comments:

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...