Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, September 30, 2010

jejak kasih: kopok lekor tanjung lumpur


    "ingat lagikah kawan2 pada kopok lekor sagu tanjung lumpur?."

    BismiLLah..

    lama sungguh la tak ke Kuantan ni, rasanya dah dekat 5 tahun tak ke sini semenjak balik dari Jordan 2005 lalu... Sekarang ni kerap gak la singgah ke Kuantan ni sbb orang rumah bertugas kat Kerteh, jadi Kuantan ni memang akan lalu punya...

    seharian kami jalan2 & pusing2 bandar Kuantan.. banyak sangat berubahnya.. tak macam dulu masa kami geng2 IKIP -Yarmouk duduk di Palm Court.. bila dah sampai sini, kami berdua tak lepas peluang gi beraya rumah Alias di Bukit Sekilau dan papa & mama angkat di Kuantan Port, macam jejak kaseh gitu...

    satu lagi ingatan yg pasti geng2 Ikip - Yarmouk tak kan lupa, ialah Kopok Lekor tepung sagu kat Tanjung Lumpur.. sampai tersesat2 kami berdua cari kedai makcik2 ni.. dan akhirnya, Kopok Lekor Tanjung Lumpur kami temui.. serius, rasa dia maseh sedappppppppppp macam dulu lagi...


    "amboi... makan tak ingat orang sebelah yer.."


    "teruja dapat jumpa kopok lekor tanjung lumpur ni lagi.."

      4 comments:

      Fatiehah said...

      salam..
      pe nama gerai tu ustaz?
      kalau singgah lagi, jemput2 la anak2 terendak yg ad kat Kuantan ni. Hehe..

      mohd tony saidi said...

      salam.. ust tak ingatnama gerai tu..
      tp gerai tu dr zaman ust belajar dulu mmg ada dh kat situ..
      kopok dia mmg best..
      kopok lekor tepung sagu...
      kuantan kat mana ni?

      Fatiehah said...

      sy study kat UMP kampus Pekan.
      erm..nant ad masa boleh la kita makan2 kt tanjung lumpur.
      sedap tu..

      mohd tony saidi said...

      jauh tu pekan...
      takpa2.. ada rezki kita leh di sama2.. hehe

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...