Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 07, 2011

salam Aidiladha 1432h


    ~Salam Aidiladha dari kami sekeluarga~

    BismiLLah...
    الله أكبر...الله أكبر...الله أكبر...ولله الحمد
    Selamat menyambut Aidiladha dan selamat menjalani ibadah qurban buat semua pengunjung @spirasiku...

    masa borak2 kat kampung malam raya dengan famili, Bang Ngah ada tanya: "tahun ni tak kurban ker?"... "Rusyi yang buat kurban, tapi kurban kat Somalia"...

    pastu Bang Da cakap, ada sorang pakcik kat tempat dia bg tau, kurban kat negara orang mcm Kemboja dan Palestin tak sah, sebab orang yang buat ibadah kurban tu tak lihat binatang kurban tu disembelih..

    Mengikut Mazhab Syafie, Orang yang berqurban, sunat menyembelihnya sendiri (lelaki). Jika tidak dapat membuat demikian kerana uzur dan sebagainya, maka hendaklah dia menyaksikan penyembelihan tersebut. (rujukan:al-Fiqh al-Manhaji Mazhab al-Syafie)

    tengok penyembelihan tu sunat jer.. bukan syarat sah ibadah qurban, WALLahu a'lam...


    "Aliya dengan sepupu2 perempuannya.. "


    "dari kiri: Tini, Aisyah, Aliya, Fatimah dan Tina... "

      2 comments:

      shazwan: said...

      salam aidiladha ustaz. kirim slm nye sekali ye dekat isteri ustaz. cikgu sy dlu tu. hehe

      mohd tony saidi said...

      salam aidiladha juga buat awak sekeluarga wan...

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...