Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, December 02, 2011

balik ke Perlis [2]: seronok balik kampung


    "kami bergambar bersama mak tok..."

    BismiLLah...
    perjalanan ke Perlis mengambil masa hampir 9 jam dari KB.. banyak MRSM kami lalui utk sampai ke Beseri ni, antaranya MRSM Baling, Besut, Grik dan yg pasti MRSM Beseri lah, sbb MRSM ni depan rumah mak tok jer..

    hampir semua rumah sedara mara di sini kami ziarahi, maklum ajer lah, dah ada anak baru dapat sampai ke sini.. hoho, tak lupa bershoping di Padang Besar !!..

    Imam Ahmad dan Abu Dawud meriwayatkan dari Ali r.a katanya: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda yg bermaksud: "Apabila seseorang telah menziarahi saudara se-Islamya, sebenarnya dia telah berjalan-jalan memetik buahan syurga sehinggalah dia duduk...... "
    (المسند (612، 22273)، وأبو داود (3098، في معناه)، وابن ماجه (1442)، انظر "السلسلة الصحيحة" (1367


    "salah seorang saudara mak tok yg sempat kami ziarahi.."


    "dalam perjalanan utk bershoping di Padang Besar.."


    "Aliya dengan Pak Tam, Mak Andak dan Mak Uda nya.."

      2 comments:

      Helwah175 said...

      Waah..seronoknye...ada family org utara ke...?hem baguih la tu...jauh perjalanan bertambah kasih sayang...hehe

      mohd tony saidi said...

      baru 1st time sampai ke utara ni mi.. nenek belah abah zaujah ana orang perlis.. tu yg kami balik Beseri ni...
      mcm enta dah biasa la balik utara kan...

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...