Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, July 25, 2006

dunia kini


    Hizbullah beri tentangan sengit BEIRUT
    24 Julai – Pertempuran sengit meletus hari ini antara pejuang Hizbullah dengan askar Israel yang mara lebih jauh ke selatan Lebanon untuk memasuki satu lagi kubu kuat pergerakan itu....
    utusan online

    sampai bila ini harus berlaku? tanya pada diri sendiri, apa yang telah kita bantu untuk mereka? sebesar mana pengorbanan kita untuk agama?

    Firman Allah yang bermaksud:
    “Tidak ada doa mereka selain ucapan: “Ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan tindakan-tindakan kami yang berlebih-lebihan dalam urusan kami dan tetapkanlah pendirian kami, dan tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.”
    ( Ali ‘Imran:147 )



    senyumlah & jangan menangis adik !!! ingatlah Allah telah berfirman yang bermaksud:

    “Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar) dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu."
    (Surah At-Taghaabun; Ayat 11)

    Terjemahan Doa Qunut Nazilah
    Ya Allah, bantulah saudara-saudara kami para mujahidin di Palestin dan di semua tempat. Ya Allah, bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka. Ya Allah, bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka. Ya Allah, berilah mereka (cara membuat) makar untuk menghadapi musuh-musuhnya dan janganlah Engkau memberi makar kepada mereka.

    Ya Allah, tepatkanlah sasaran mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka. Ya Allah, satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka. Ya Allah, jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami. Ya Allah, tolonglah kaum muslimin yang dizalimi di Palestin dan semua tempat.

    Ya Allah, tolonglah mereka (kaum muslimin) dan perbaikilah hubungan mereka. Ya Allah, binasakanlah Amaerika dan sekutunya yang zalim, goncangkanlah dan hancurkan mereka. Ya Allah, cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka. Ya Allah, janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini. Ya Allah, lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka. Ya Allah, hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka... amin Ya Rabbal 3lamin..



    Sumbangan boleh dilakukan melalui:
    Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia
    Bank Islam Malaysia Berhad cawangan Taman Melawati
    nombor akaun: "1211 301 0005797".

      No comments:

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...