Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, October 03, 2009

jadi MC Majlis Solat Hajat & Doa Restu


    "air bacaan yasin untuk calon2 PMR & SPM 09"

    BismiLLah..
    Macam dah jadi tradisi plak bila Majlis Solat Hajat jer guru2 dari Unit Agama yang kena jadi MC (pengerusi majlis).. walhal ni adalah program maktab, sepatutnya MC boleh dipilih dari mana2 unit.. tapi bukan senang nak ubah budaya kan, pasti akan ada yg mengambingkan idea lantik guru lain jadi MC majlis Solat Hajat..

    Bukan berkira, cuma kena pikir.. kalau majls lain mcm Hari Graduasi, Hari Anugerah, ada gak guru agama yang kena jadi MC.. kesimpulannya: semua guru unit Agama mempunyai suara yang lunak merdu.. hehe

    Selamat menduduki peperiksaan buat semua calon2 PMR, ustat doakan semua berjaya dgn cemerlang dan mengembalikan Terendak di ranking utama.. anda mampu mengubahnya !!

    Tahukah anda: molekul air akan bergetar apabila dibacakan ayat al-quran.. tak percaya? buat la exsperimen.. Firman ALLah dalam surah al-Anfal ayat 2 yang bermaksud: "apabila disebut nama Allah (dan sifat-sifatnya) gementarlah hati mereka; dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya, menjadikan mereka bertambah iman, dan kepada Tuhan mereka jualah mereka berserah."

      No comments:

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...