Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, December 28, 2009

kenali buah nona

    BismiLLah..
    rasanya ramai yg tak tahu tentang kewujudan buah nona ni.. kat kampung ni pun tak ramai yg ada tanam pokoknya, tp kat rumah ni ada 2 pokok buah nona.. mungkin jg orang panggil buah ni dgn nama lain. tapi apa yer ??

    masa gi Tropical Fruit Farm dan D Paradise hari tu, tak jumpa pun pokok nona ni kat situ.. may be buah nona ni dah nak pupus.. jd, selamat berkenalan diucapkan buat semua yg baru mengenali buah nona.. bye..


    "kenalkan, ni la buah nona"


    "isi dan baunya yg menghiburkan.."

    Sabda Nabi S.A.W yg bermaksud: “Berfikir itu anak kunci yang membukakan cahaya yang didalam hati. Berfikir juga permulaan bagi mata hati. Berfikir juga sebab mendapatkan ilmu dan makrifat”

      10 comments:

      My Life said...

      salam..
      sedap tu buah nona

      Norashikin Abdullah said...

      a,aa sy pnah tgk..tp wrna merah..
      ke sy salah buah
      ntah la ustat

      Tony Saidi said...

      kira sedap la buah ni..
      tp tak pernah jumpa plak yg warna merah..

      aeljie said...

      salam,
      salam mencelah...
      alamak...cian sungguh org2 ni..buah nona ni ade 2 kaler yang biase..1 merah n 1 lg hijau...stakat ni 2 jenis tue jer yang biase sy jumpe...
      bler tgk buah nona ni, tringat masa zaman kecik2 dulu...makan ramai ngan sepupu sepapat....pastu main perang2 biji nona..tp skrg da susah nak jumpe buah nona ni....

      Tony Saidi said...

      salam.. tima kaseh aeljie..
      saya memang tak pernah jumpa yg warna merah..
      yg ada tanam kat rumah ni pun warna hijau jer..
      mcm dlm gambar tu..

      aeljie said...

      salam..insyaallah ustaz, sekiranya berpeluang saya akan bawa dan beri pada ustaz yang bewarna merah...coz kat kg saya ader kowt....sy kurang pasti sebab da lama xbalik kg...nanti kalu dapat, saya akan hubungi ustaz

      Tony Saidi said...

      siapa aeljie ni?

      aeljie said...

      salam...saya sorang sahabat ustaz...ader dalam fb...insyaallah...sekiranya berpeluang kita kan jumpa lg...hehehehe...

      Tony Saidi said...

      salam..
      yer kita bersahabat..
      tapi sapa namanya..
      saya MOHD TONY BIN SAIDI.. hehe..

      aeljie said...

      salam...insyaallah ustaz..dalam masa terdekat ni kita kan berjumpa (mungkin seminggu dua ni insyaallah)...ustaz penah tolong saya last year, n saya masih perlukan pertolongan bimbingan ustaz...saya mengikuti blog ustaz ni skali skala...coz saya jarang on9..

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...