Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, February 07, 2010

sama macam gaji kami ustat !!!

    BismiLLah..
    pagi tadi kena jaga outing budak kat balai pengawal.. tak la ramai mana budak outing hari ni, ramai yg dah outing semalam...



    "Ust, malam tadi si Shahrul bawak kete baru ker ?"


    "haah bang, baru beli.. tapi kete second la.. kete wira lama dia dah jual kat budak petronas" jawab sambil tanda tangan kad outing budak..

    "tu kalau bulan2, bayar berapa ust ?" tanya abg guard ni lagi..

    "dalam 500 lebih la rasanya bang"

    "mak aiii !!, sama macam gaji kami sebulan kerja ust.."

    sampai rumah, duduk jap atas katil sebelum bersiap nak sembahyang asar.. berfikir; boleh hidup ker kalau gaji aku 500 lebih jer?? nak bayar kete, isi minyak, kalau dah berkeluarga mcm mana, nak bagi duit belanja kat mak dan adik, beli baju dan shoping, nak makan tiap hari, dan banyak lagi benda aku perlukan !!

    lepas wuduk, terus sembahyang.. aku WAJIB bersyukur untuk segala nikmat ini.. AlhamduliLLah..

      7 comments:

      kher said...

      Salam.
      wah pkai civic ker?
      mantop2.
      hehehe...

      mohd tony saidi said...

      bukan ana la nuek,
      member satu tempat kerja..
      honda city lama..

      Norashikin Abdullah said...

      a,aa kn ustat susah tu hidup
      haish
      syukur alhmdulillah =)

      kher said...

      oo.
      apa salah nyer kalau mt tony pun pkai jgak. hehehe....
      boleh saya datang tumpang nanti.

      Mohd AmiruL AsraF said...

      huhu..500 je gaji pak guard?terkejut sy,sian pak guard sebulan gaji 500 je.. terkejut syn ble bce post ustat,bru sy thu..cm ne la ustat kn nk idup dgn rm 500?

      uztaz amekla honda cty bru,bru mantap..

      mohd tony saidi said...

      shikin: kita kena sentiasa bersyukur...

      nuek: amin.. mudah2an nuek,
      teringin gak nak pakai kete cantek.. hehe

      salam: sian sangat kat dia orang kan slam..
      sbb tu kita kena belajar betul2..
      kena sentiasa bersyukur..
      city baru tu cantek betul..
      dpn dia mcm tranformers kan.. hehe

      Yus aNum said...

      i like this POST!!! ahahahahaha..

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...