Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, March 06, 2010

zaki dan syazwan wat program kat surau

    BismiLLah..
    mlm tadi Zaki ngan Syazwan (SPM 2009) datang ke maktab buat program katSurau al-Isyra'.. Ust suka la mcm ni.. korang yang lain pun kalau ada masa dan kelapangan, buat ar prog mcm Zaki & Syazwan ni..

    Kalau tanak buat prog kat surau pun boley, buat sukaneka ker, trasure hunt ker, tapi kalau yg ilmiah tu lagi bagus.. memang setiap orang ada kelebihan tersendiri, tapi apa gunanya kalau kita tak gunakan sebaik mungkin kan...


    "salah satu aktiviti dlm prog Zaki & Syazwan"

    mudah2an ilmu yg korang bagi kat adek2 ni, diterima menjadi ilmu yg bermanfaat.. tak ingat ke hadis nabi: "Apabila mati anak Adam, maka putuslah segala amalannya kecuali tiga, sedekah jariah, ilmu yang berguna dan anak yang soleh yang mendoakannya"

    dan Imam Ibnu Taimiah menafsirkan "ilmu yang berguna" tu sebagai ilmu yang diajar, adan apabila ilmu tadi disampaikan lagi dan diamalkan, insyaALLAh pahalanya akan sampai kepada si mati, kita tetap akan mati beb....


    "nak kuar minum lepas selesai program kat surau.. tima kaseh zack dan syazwan yer.."

      3 comments:

      Norashikin Abdullah said...

      oh ske la mereke..ustz blnja..=)

      Mohd AmiruL AsraF said...

      ouh besnye!!uztaz klu dlm bln 5 sy ade kat cni,sy nk wat leh??

      mohd tony saidi said...

      salam: amat lah boley..
      tp kena bg tahu awal..
      sama ada nak wat prog kat surau ker, prog outdoor ker...
      kalau kat surau senang la ust nak adjust...
      jadual surau tu kita orang gak yg buatnya...

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...