Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, November 11, 2008

alam barzakh dan kita

    BismiLLah..
    tak tahu kenapa tiba2 terpanggil nak kongsi isu ni, skrg ni tgh sibuk keluar kat Buletin Utama TV3 pasal video alam barzakh yg dijadikan tayangan untuk budak2 sekolah rendah sebagai motivasi dan ingatan agar tidak meninggalkan solat dan buat maksiat.. klik sini utk tengok video..

    pastu ada plak mak bapak komplen, katanya video tu terlalu extreem sehingga menimbulkan ketakutan kepada anak2 mereka.. haha, sungguh tak masuk akal komplenan itu, kalau video tu manakutkan, mcm mana plak dgn citer2 hantu kat tv dan movie2 tahyul berkaitan benda2 yg menakutkan skrg ni? kenapa korang tak mengomplennya gak? saja jer kan nak bangkitkan isu2 mcm ni..

    lagi satu, kenapa plak takda mak bapak yg komplen pasal rancangan2 kat tv yg tak senonoh dan merosakkan minda muslim tu? contohnya rancangan kelab pop kat ASTRO RIA, artis terjerit2 dan terkinja2, pergaulan laki dan pompuan tanpa batasan, terjoget sana sini, hilang kesopanan melayu.. tak takut ker anak2 terikut2 budaya mcm tu?? jawab la kalau berani!!! tu baru satu contoh, walhal melambak rancangan mcm tu skrg ni !!

    buat mak2 dan bapak2 sekelian, sila tafsir dan buka minda ok !!

      3 comments:

      Anonymous said...

      assalamualaikum..
      saya sokong ngan pendapat ustaz tony tentang video alam barzah tu..saya jugak pelik kenapa mak bapak sekrang ni terlalu takut anak-anak mereka jadi orang yang tahu dan nakkan perubahan yang baik..tetapi nakkan anak2 mereka jadi penyanyi dan sebagainya..berbaloikah jadi penyanyi tu,dan tak berbaloikah anak2 punyai keinsafan dari peringkat yang awal....

      tony said...

      wslm..
      terima kasih, dan apa yang saya tulis hanya satu pandangan dari mata hati insan yg yg melihat dari pandangan berbeza..

      walaupun hanya satu tulisan, biar benda ni menjadi saksi yg kita ambik berat pasal benda2 sensitf mcm ni..

      Muhammad Muzakkir said...

      Itu mak bapak yang jahil lagi bodoh

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...