Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, August 07, 2009

amali haji - prog paling grand minggu aktiviti

    amali haji..

    BismiLLah..
    semalam kami Unit Agama menganjurkan satu program yg dianggap paling hebat sepanjang minggu aktiviti ni iaitu amali haji untuk pelajar2 form 4 dan 5.. kita memang buat sama macam pergerakan haji di Tanah haram, siap pinjam peralatan dari Tabung Haji lagi..

    kita sorot aktiviti amali ni dengan gambar2 kat bawah ni ok..

    bergerak dari Arafah..
    "jemaah haji bertolak ke Muzdalifah dari Padang Arafah"

    kutip batu..
    "kutib batu di Muzdalifah"

    di Mina..
    "jemaah masuk ke bumi mina"

    melontar..
    "melontar jamrah pada 10 hb dan hari tasyriq"

    di Makkah..
    "ingin memulakan tawaf rukun"

    tawaf..
    "jemaah mengelilingi kaabah di BaituLLah"

    saie..
    "berjalan menunaikan ibadah saie dari safa ke marwa"

    berposing..
    "selepas bercukur"

    selesai lah sudah ibadah haji yang dilakukan, mudah2an amali yg kita lakukan hari ni akan memberi sedikit gambaran bagaimana ibadah haji dilakukan.. dah hebes, sekarang masa untuk kita bergambar.. jom..

    budak2 nasyed..

    bergambar kenangan..

      5 comments:

      Muhammad Firdaus Bin Md Fauzi said...

      yeah!
      Vote!!!
      haha...
      time kasih tolong promotekan VOTE ust..

      tony saidi said...

      sama2..
      tapi korang seksi gak..
      nampak bulu ketiak tu..
      hehe

      Muhammad Firdaus Bin Md Fauzi said...

      mane ade!
      dah cukur waktu bercukur...
      lala...

      tony saidi said...

      hehh, tak senonoh tul.. hehe

      Muhammad Firdaus Bin Md Fauzi said...

      haha...

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...