Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, October 23, 2010

jamuan akhir tahun Blok "B" 2010

    BismiLLah..

    petang tadi tergesa2 pulang ke makab sbb nak sama2 raikan Jamuan Akhir Tahun Blok B... sebenarnya dah terlambat utk ambik tempahan ayam golek.. sian budak2 ni terlewat makan..

    tapi AlhamduliLLah, lepas tu majlis berjalan lancar.. bukan setakat ada ayam golek tp kentang bakar pun ada... jamuan blok ni dah jadi tradisi kat Terendak ni, dan malam ni jer, ada 3 jamuan blok.. mati kenyang la budak2 ni...

    Diriwayatkan bahwa para sahabat berkata Rasulullah S.A.W:
    نحن قوم لا نأكل حتى نجوع وإذا أكلنا لا نشبع
    “Kita (kaum muslimin) adalah kaum yang hanya makan bila lapar dan berhenti makan sebelum kenyang"... Maksudnya yaitu bahwa kita kaum muslimin itu hemat dan sederhana.


    " ayam golek yang menyelerakan... sedap menjilat jari "


    " budak2 happy lepas kenyang makan.. "


    " warga Blok B tengah beratur ambik makanan yg lazat2... "


    " adik2 form 1 kena tunggu kejap yer, bg abang2 amik makanan dulu "


    " warden Blok B yg sempoi, yg penting korang clear blok awal gi surau.. "

      4 comments:

      firdausfauzi said...

      gmok la ust nnt. haha

      mohd tony saidi said...

      mana ada gemuk.. cuma makin sehat jer.. hehe

      faqih said...

      ust balik awal!!!!!!
      smpai hati

      mohd tony saidi said...

      hohhh.. ptg tu ust baru sampai dr Kerteh..agak letih.. taun depa k.. kita try buat kat luar.. buat kat hotel ker...

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...