Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, February 12, 2009

"pirates of Terendak" - BADAR

    pelajar yg berjaya melepasi halangan..

    BismiLLah..
    bersempena Minggu Akiviti ni, BADAR (Badan Agama Dakwah dan Rohani) dan Unit Agama ada buat beberapa aktiviti utk pelajar2 maktab. dan kebanyakan aktiviti tu, budak2 BADAR jer yg kendalikan, kita cikgu2 ni pantau jer.. yg penting semua budak dapat joint, apa guna kalau buat program tp takda penyertaan, tul tak?..

    PENASIHAT BADAR 2009..
    pada asalnya, tahun ni sepatutnya jadi penasihat Persatuan Agama Islam (PAIM) yg dah pun ditukar nama kpd PRISMA (Persatuan Remaja Islam Maktab) tahun ni.. nama ni dah dilulusan dalam mesyuarat senat, perubahan nama ni adalah utk menjitukan dan menghuraikan kekeliruan di kalangan pelajar tentang beza BADAR dan PAIM tu sendiri..

    namun apa yg berlaku, perubahan guru mendadak telah terjadi dan akhirnya tahun ni kena jadi penasihat MPP dan fokus utama kepada BADAR.. InsaALLah tugas ni akan cuba dilaksanakan sebaik mungkin bg memastikan organisasi BADAR dapat berjalan dgn baik..

    PIRATES OF TERENDAK..
    ptg ni, BADAR buat satu aktiviti utk pelajar2 tingkatan 2. objektif utamanya adalah utk membina jatidiri sebagai warga maktab yg peka dgn perubahan dan bekerjasama dalam menjalankan amar ma'aruf dan nahi mungkar di maktab ni..

    InsyaALLah lepas ni, BADAR akan cuba utk bergerak dgn lebih baik dlm membina persekitaran yg lebih berakhlak dan bersahsiah madani...

    bdk2 form 2 yg dah berjaya sampai ke check point terakhir..

    pelajar yg didenda sbb tak jaga barangamanah..

      2 comments:

      Cik So said...

      Tahniah ustaz atas pencapaian menjadi Penasihat MPP...bangga giler saye pernah 'bernaung' di bawah 'jagaan' ustaz dulu (C5A)

      tony saidi said...

      sudah la mat nor... tak yah ko nak memuji ustaz mcm tu.. ust ni tak teringin langsung nak jadi penasihat MPP, kalau boleh nak mengelak.. banyak kerja tuuuu.

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...